Hieronder tref je de meest gestelde vragen en antwoorden over:

1. Bestellen & verzenden
2. Betalen
3. Retourneren
4. Klachten
5. Klantenservice & communicatie

 

1. BESTELLEN & VERZENDEN

Wat kan ik bij beautymeds.nl bestellen?

  • Huidverzorgingsproducten, zoals (dermo)cosmetica en zonnebrandmiddelen.
  • Producten voor haarreiniging, haarverzorging en haarstyling.
  • Make-up voor de teint, de ogen, de lippen, de wenkbrauwen en de nagels.
  • Zelfzorggeneesmiddelen en gezondheidsproducten.
  • Flesvoeding voor baby's en overige benodigdheden voor baby's en kinderen.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

Om te kunnen bestellen, kan je als gast bestellen of een account aanmaken. Het voordeel van een account is dat je het betalingsproces sneller kunt doorlopen, meerdere adressen kunt opslaan, bestellingen kunt bekijken en volgen en meer.

Hoe maak ik een account aan om te kunnen bestellen?  

  • Klik rechtsboven op “Inloggen”.
  • Vul je persoonsgegevens en factuuradres in.
  • Geef middels een muisklik in het kadertje aan dat je geen robot bent.
  • Bevestig in het volgende veld nogmaals je wachtwoord en kies voor Opslaan.
  • Je account is aangemaakt.
  • Je kan een bestelling plaatsen.
  • Je ontvangt van ons een welkomstmail.

Ik heb al een account, hoe log ik in? 

  • Klik rechtsboven op “Inloggen”.
  • Vul je emailadres en wachtwoord in de daarvoor bestemde velden.
  • Klik op Inloggen.
  • Je kan een bestelling plaatsen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

  • Klik rechtsboven op “Inloggen”.
  • Klik op “wachtwoord vergeten”.
  • Vul je emailadres in en klik op “verstuur”.
  • Je ontvangt per email een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe plaats ik een bestelling?

  • Als je het product van keuze hebt gevonden, kan je versneld via de button “quick shop” het product aan de winkelwagen toevoegen. Of je klikt op de foto/tekst van het gewenste product en vervolgens op de button “in winkelwagen”. In beide gevallen kan je het gewenste aantal aanklikken, nog vóór je op de button “in winkelwagen” klikt.
  • Het product van keuze is toegevoegd aan je winkelwagen. Je kan verder winkelen of je bestelling plaatsen door op de button “bestelling afronden” te klikken.
  • Je kan als gast inloggen, een nieuw account aanmaken of inloggen met je bestaande account. Als je als gast wilt bestellen, dan vragen wij je alle relevante gegevens om de bestelling te kunnen voltooien en over te kunnen gaan op levering. Als je met een bestaand account inlogt, dan wordt je gevraagd je gegevens te controleren en te wijzigen indien nodig.
  • Met “volgende stap” ga je door naar hoe jouw bestelling geleverd gaat worden.
  • Met “volgende stap” ga je door naar de betalingsmethode van jouw keuze.
  • Met “volgende stap” kan je een laatste keer je bestelling controleren. Je bent verplicht om het vakje aan te vinken “Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden.”
    Je kan een opmerking plaatsen en je aanmelden voor onze nieuwsbrief.
  • Klik op de button “kopen” om de bestelling definitief te maken.
  • Je ontvangt een email ter bevestiging van je bestelling.
  • Je ontvangt een email om je te laten weten dat wij de betaling van je bestelling hebben verwerkt. Je ontvangt een email met een factuur.
  • Je ontvangt een email om je te laten weten dat wij je bestelling hebben verzonden.
    In een aparte email sturen wij je een Track & Trace-code (TTC) om je bestelling te volgen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wij streven ernaar om de door jouw bestelde producten zo snel mogelijk te leveren, binnen de gestelde termijn (vóór 20.00 uur besteld, is de volgende werkdag in huis).
Bestel je na 20.00 uur, dan wordt je bestelling de volgende werkdag verwerkt en kan je jouw bestelling dus binnen twee werkdagen verwachten (mits op voorraad).
Op zondag vinden geen leveringen plaats.
Voordat je bestelt, kan je zien of een product op voorraad is. Wanneer één of meerdere producten niet op voorraad zijn, wordt je gehele bestelling geleverd zodra alle producten compleet zijn.

Mocht er onverhoopt een probleem zijn met de levering, of een product is onvoorzien (tijdelijk) niet leverbaar, dan brengen wij je hiervan per email zo spoedig mogelijk op de hoogte.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Onze bezorgpartners zijn PostNL en DPD, afhankelijk van het product van je keuze.
PostNL en DPD bezorgen op maandag tot en met zaterdag.

Wat zijn de verzendkosten?

Als je voor meer dan 35 euro besteld, dan is de bezorging gratis. Voor bestellingen van minder dan 35 euro vragen wij voor levering in Nederland 4,95 euro aan verzendkosten.
 

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan mijn woonadres laten bezorgen?

Je kan inderdaad je bestelling op een ander adres dan het factuur/woonadres ontvangen. Bijvoorbeeld op je werk. Je kan dit aangeven tijdens het bestelproces (vink het vakje aan "bezorgen op een ander leveradres". Als je al een account hebt, wijzig dan je gegevens bij factuuradres in de gegevens die horen bij het gewenste afleveradres.

 

2. BETALEN 

Met welke betalingsmethode kan ik betalen en is dat veilig?

Je kan tijdens het bestelproces kiezen met welke betalingsmethode je wilt betalen. Dit kan via iDEAL of per creditcard (MasterCard en Visa). Wij garanderen je dat je jouw bestelling met elke betalingsmethode veilig kunt afrekenen. Jouw betaalgegevens zijn volledig afgeschermd en kunnen door ons niet achterhaald worden.

Als je bank gebruik maakt van internetbankieren, dan kan je met iDEAL snel en eenvoudig betalen in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je bank.

Krijg ik van jullie bericht dat mijn betaling is gelukt?

Nadat wij je betaling hebben verwerkt, krijg je van ons een email ter bevestiging.

Ik wil mijn betaling bijwerken en misschien zelfs wel aanpassen. Hoe doe ik dat?

Ga naar onze website www.beautymeds.nl en log in met je account. Ga met het factuurnummer naar je bestelling en klik op Nu betalen.
  

3. RETOURNEREN

Wij zullen er alles aan doen om je bestelling in perfecte staat en naar jouw tevredenheid bij je af te leveren.

Welke producten mag ik niet retourneren?

Geopende producten of producten waarvan de verzegeling is verbroken, maar ook bederfelijke waren vanwege de houdbaarheidstermijn zoals geneesmiddelen met een RVG of RVH nummer, UAD(Uitsluitend Apotheek en Drogist)-(genees)middelen en babyvoeding kunnen wij niet terugnemen. Zie verder bij Artikel 11 van onze Algemene Voorwaarden. 

Binnen welke termijn moet ik een retour aanmelden?

Als je jouw bestelde product(en) wilt terugsturen, bijvoorbeeld omdat je het verkeerde hebt besteld of je hebt je bedacht, dan kan je dit binnen 14 kalenderdagen bij onze klantenservice aanmelden.

Wat zijn de kosten van retourneren?

De kosten van het retourneren van je bestelling komen voor eigen rekening. Ook het risico van verzenden draag je zelf. Bewaar altijd goed je verzendbon van bijv. PostNL of DPD.

Worden bij het retourneren van mijn bestelling ook de eerder door mij betaalde verzendkosten terugbetaald?

De verzendkosten, dus de kosten die je hebt betaald om de bestelling naar jou te versturen, worden alleen terugbetaald als de gehele bestelling wordt geretourneerd. Als een deel van je bestelling wordt teruggestuurd, dan worden de verzendkosten niet vergoed.

Hoe meld ik een retour aan via mijn account? 

  • Klik rechtsboven op “Inloggen”.
  • Vul je e-mailadres en wachtwoord in de daarvoor bestemde velden.
  • Klik op Inloggen.
  • Klik bij “Mijn account” op “Mijn bestellingen”. Hier zie je de meest recente orders.
  • Zoek de betreffende order en klik op “Bekijken”. Je komt in het overzicht van de betreffende order terecht.
  • Klik rechts onderin op “Artikelen retourneren”.
  • Geef aan welk product of producten je wilt terugsturen, door het aantal aan te passen. Product(en) die je dus niet wilt terugsturen, markeer je met een nul (0).
  • Geef de reden van retour aan en specificeer (verduidelijk) je reden, bijvoorbeeld dat je een nieuw product wilt of een andere kleur.
  • Klik rechts onderin op “Verstuur”.
  • Je ontvangt een email waarin wij aangeven dat de retour status voor je bestelling is veranderd, afhankelijk van de reden van retour.
  • Afhankelijk van de reden van retour, ontvang je een email te bevestiging van de annulering van je bestelling. Tevens zal je een email ontvangen met een bevestiging dat de bestelling wordt gecrediteerd.

Hoe meld ik een retour aan als ik mij als gast heb geregistreerd?

Je kan alleen een retour indienen als je jouw gastaccount omzet in een klantaccount. Gebruik hetzelfde e-mailadres als waarmee je jouw bestelling hebt gedaan. Zie bij bij “Bestellen en levering” hoe je een account aanmaakt.  

Hoe verstuur ik mijn te retourneren product(en)?

  • Print de email uit waarin wij je retour hebben geaccepteerd.
    Let op: vermeld altijd je persoonsgegevens en het ordernummer van je (geannuleerde) bestelling.
  • Verstuur de uitgeprinte email mee met de te retourneren product(en).
  • Stuur de te retourneren product(en) ongeopend en/of zonder verbroken verzegeling, en in de originele verpakking, met alle daarbij behorende documenten zoals bijsluiters, en zonder beschadiging, en voldoende gefrankeerd, naar:  

Beautymeds.nl, t.a.v. Afdeling Retouren
Selterskampweg 38, 6721 AV Bennekom, Nederland

Wanneer wordt het aankoopbedrag van mijn geretourneerde product(en) op mijn rekening of creditcard teruggestort?

Het aankoopbedrag zullen wij binnen drie weken na ontvangst van de geretourneerde product(en) terugstorten op je rekening of creditcard.

In welke situatie mag ik een product kosteloos retourneren?

Als er tegen verwachting in iets mis gaat tijdens het leveringsproces, zoals beschadiging van het bestelde product, dan kan je het product zonder kosten naar ons terugsturen. 

Ik heb een ander product ontvangen dan dat ik heb besteld. Wat moet ik doen?

Als er tegen verwachting in iets mis gaat tijdens het leveringsproces, zoals een foutieve levering (bijvoorbeeld een verkeerd product of aantal producten geleverd), neem dan binnen drie (3) dagen contact op met onze klantenservice. Wij zullen de situatie beoordelen. Naar alle waarschijnlijkheid zal je dan het retouradres van onze leverancier krijgen om de foutieve levering kosteloos naar terug te sturen.

4. KLACHTEN

Wij streven ernaar om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent over onze webshop/producten, dienstverlening, bejegening of leveringsproces. Jouw klacht is een kans voor ons! Wij nemen je klacht(en) uiterst serieus en zullen alles in het werk stellen om de klacht naar beider tevredenheid op te lossen. Dit zullen wij conform onze Algemene Voorwaarden binnen een termijn van 14 dagen doen, gerekend vanaf de datum dat de klacht bij onze klantenservice binnenkomt. Wij ontvangen je klacht bij voorkeur via een email naar onze klantenservice.

Ik ben niet tevreden over jullie bezorgpartner (PostNL of DPD). Bij wie kan ik mijn klacht neerleggen?

Wij vragen je om je klacht per email aan onze klantenservice door te geven. Wij zullen er samen met onze bezorgpartners alles aan doen om je klacht naar tevredenheid op te lossen. 

 

5. KLANTENSERVICE & COMMUNICATIE

Ik vind geen passend antwoord bij de VEELGESTELDE VRAGEN. Hoe kan ik met jullie contact opnemen?

Je kan op de volgende manieren contact opnemen met onze klantenservice:

  • Via ons ticket-systeem:
    Log in met je gegevens (via button “inloggen” rechts bovenin de webshop).
    Klik op “Mijn tickets” (aan de linkerkant, onder Mijn Account) en vervolgens op “verstuur”. Jouw vraag komt dan rechtstreeks bij onze klantenservice binnen.

    Wat is het voordeel van jullie ticketsysteem?
    Het is de meest eenvoudige en efficiënte manier om met ons te communiceren, omdat alle vragen die je via een ticket stelt automatisch worden gekoppeld aan de bestel- en factuurinformatie van je account.

  • Per email: [email protected]
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »